Direktlänk till inlägg 7 april 2011

En dag med inte allt för mycket att göra

Av Pia Brejding - 7 april 2011 17:58

En sån dag gillar jag :)


Sover ju inte toppenbra på nätterna för att M3 vill äta eller snutta typ tre ggr, så när Thomas åkte, jaaa idag var även han trött, för att lämna M1 på dagis tog han med sig M2 så att jag skulle få lite lugn en kort stund. Det tog jag tacksamt emot. Jag väcktes av en god doft, KAFFE, och även med toast från vårat favvoställe McDonald´s, jag är inte alls partisk ;)

Sen tog vi det soft, ett tag. Thomas påminde mig om att det skulle komma ngr hantverkare (för en koll på utbyggnad) vid 11:30 och då tyckte jag att det vore på vår plats att fixa iordning tomten lite. Det kommer ju tyvärr fram både kul- och bläsaker när snön smälter undan ;) Det var rätt skönt att vara ute, trots Klass 2 varning så var det 13 grader och inte alls för blåsigt.

Hantverkarna kom, nästan på utsatt tid bara 15 minuter sena, så nu väntar vi bara på en offert...Kan bli spännande.


Nu har vi ätit middag, ugnspannkaka, J är på träning och jag ska nog unna mig en kopp te i soffan framför ngt tråkigt på tv.


C u

 
 
Ingen bild

äldsta dotter

7 april 2011 22:54

duktig du är, hoppas du uppdaterar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia Brejding - 5 april 2012 21:17

hehe...var 8 månader sen jag skrev ngt, och jaaaa massor har hänt såklart. Johanna har bytt skola, nu är hon tillbaka på Hagaskolan i samma klass som hon lämnade för att börja i Brandbergens musikklass...hur den läraren kan ha blivit just det är no...

Av Pia Brejding - 17 augusti 2011 20:12

M1 skolades in på 6 års igår, förutom att hon var som en fästing och väldigt blyg gick allt bra. Hon tvärvägrade att stanna kvar och äta lunch fastän vi båda skulle få äta med henne, hon ville bara därifrån. IDAG gick det mycket bättre. Vi åt lun...

Av Pia Brejding - 9 augusti 2011 09:39


Min vackra hund...  

Av Pia Brejding - 8 augusti 2011 19:59


Igår vid 23 kom vi hem från Laxå. Dagen hade varit rätt jobbig, så när kl var 19 fick jag spunk och vi beslöt oss för att åka hem, en dag tidigare än bestämt. Tack o lov så var hemresan skön, tre av fem (vi hade kusin Sarah med oss) sov så färden var...

Av Pia Brejding - 4 augusti 2011 20:31

Vi har varit i Laxå o haft det superbra. Barnen, inte M3, o Thomas har badat mycket. Inte jag för jag håller koll på land ;)         Gallabergssjön      Vi har fixat tomten rätt mkt, köpt en gräsklippare o rensat i det alltför övervuxna vinb...

Ovido - Quiz & Flashcards